دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: تصمیم بزرگ ارزی؛ این تازه‌ترین وعده یک مقام مسئول در بانک مرکزی برای پایان‌دادن به انتظار واردکنندگان و فعالان اقتصادی نیازمند ارز است.

ارز

صمد کریمی، سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با تکرار مواضع پیشین خود این بار از احتمال ارزان‌شدن کالایی سخن گفته که در ردیف نهم دریافت ارز مبادله‌ای جا خوش کرده است. او از صعودی شدن فرایند هدایت منابع ارزی کشور به مرکز مبادلات در یک برنامه زمانبندی شده مشخص خبر داده است.

درصورت عملی شدن این وعده قرار است هم میزان ارز ورودی به مرکز مبادلات ارزی بیشتر و هم فرایند تخصیص ارز به واردکنندگان کالاها پس از ماه‌ها سریع‌تر شود. وی تصریح کرد: همچنین با توجه به آسیب شناسی فعالیت مرکز مبادلات ارزی کشور علاوه بر تقویت جانب عرضه، کاهش هزینه‌های مبادلات واردکنندگان و افزایش سرعت تأمین ارز از مرکز مبادلات ارزی کشور در آینده دنبال خواهد شد.

او همچنین افزود: اقدامات لازم جهت تأمین نیازهای ارزی گروه 9کالایی با عنوان کلی کالای نهایی با دوام انجام پذیرفته است.وی وعده داد: پس از تأمین ارز برای گروه کالایی 9و واردات این کالاها در آینده‌ای نه چندان دور، بازار شاهد کاهش قیمت در کالاهای مشمول این گروه از جمله کامپیوتر و قطعات آن، گوشی تلفن همراه، آسانسور کامل، انواع خودروی سواری با حجم 1000 سی‌سی تا حجم2500سی سی، لوازم خانگی و... خواهد بود.

کد خبر 202022
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز